Descarrega la News     |     Cat / Cast

Notícies d’actualitat d’Assistència Sanitària

Una oferta assistencial exclusiva pensada per a tots els membres de la família en totes les etapes de la vida

Una oferta assistencial exclusiva pensada per a tots els membres de la família en totes les etapes de la vida
05/2018

Una de les principals singularitats d’Assistència és que comença tenint cura d’una mare i un fill i acaba cuidant de tota una generació (una constant que rarament es repeteix en altres asseguradores de salut). Aquest fet concorda amb l’elevat índex de satisfacció dels assegurats, que sobretot valoren positivament l’ampli quadre mèdic al seu abast —el més extens del sector, amb 4.000 metges a la província de Barcelona—, el posicionament preferent del recentment renovat Hospital de Barcelona i els altres serveis assistencials exclusius, a més de la incorporació de noves prestacions.

L'Hospital de Barcelona va ser construït per satisfer en exclusiva les necessitats d'hospitalització i urgències dels assegurats d'Assistència. És un dels millors centres hospitalaris privats, compta amb una superfície de 44.000 m² i 313 habitacions i registra una activitat quirúrgica un 30% més complexa que la de la resta de centres hospitalaris i clíniques. Amb tecnologia mèdica de primer nivell i les funcions hoteleres dels millors centres privats, l’Hospital de Barcelona disposa de serveis mèdics per al diagnòstic i tractament dels pacients hospitalitzats i per donar suport al quadre mèdic en els casos complexos. Per als assegurats d’Assistència, aquests punts són la millor garantia per a la seva salut.

Les instal·lacions de l’entitat al Camp Nou alliberen espai de l’Hospital de Barcelona i concentren bona part de l’atenció de Traumatologia. En concret, les urgències d’aquesta especialitat són ateses pel seu equip, amb una mitjana de més de 20 casos al dia. Però al Centre Mèdic FC Barcelona se centralitza també l’activitat preoperatòria de què disposen tots els pacients. En només 51 minuts de mitjana s’hi fan totes les proves necessàries (radiologia, analítica, electrocardiograma...), així com la visita amb el metge. En el mateix marc de col·laboració amb el Barça, des de juliol de 2016, una ressonància magnètica nuclear de les més potents del mercat (3 tesles) està disponible en exclusiva per a tots els assegurats d’Assistència a la Ciutat Esportiva Joan Gamper del FC Barcelona.

El suport domiciliari és molt ben valorat pels assegurats, per la comoditat i els òptims resultats. En són exemple el Programa d’Atenció continuada al Pacient Pluripatològic (PAPPA), el Servei d’Urgències Domiciliàries (SUD), el Programa NADÓ, l’atenció domiciliària d’infermeria, l’oxigenoteràpia i les nombroses consultes mèdiques a domicili. És l’entitat qui es desplaça a casa de l’assegurat, no a l’inrevés.

Pensant en les ocasions en què és l’assegurat qui es mou, Assistència va posar en marxa la Clínica del Viatger, que ajuda a reduir el risc de posar-se malalt durant un viatge. A més, a banda de la xarxa pròpia, Assistència compta amb 650 centres concertats i 120 oficines a l’estat espanyol, on es garanteix l'atenció de tot tipus de malalties o lesions cobertes per l'assegurança. A l’estranger, s’inclou la tramesa de medicaments, les despeses d'hospitalització i les despeses mèdiques, quirúrgiques i farmacèutiques, entre d'altres serveis.

I, per a casos complexos, Assistència ha ideat el Programa de Segona Opinió Mèdica, per a persones diagnosticades d'una malaltia de pronòstic fatal, incurable o que compromet greument la seva qualitat de vida. En aquests supòsits, un facultatiu expert estudia la informació que l'assegurat fa arribar a l’entitat i emet un informe.

El Servei d’Oncologia compta amb un equip d’oncòlegs especialitzats en les diverses patologies i atén els pacients amb càncer, tant durant l’hospitalització com en règim ambulatori; només durant l’any 2016 va atendre 1.500 pacients. Els comitès oncològics, l’Hospital de Dia, l’atenció especialitzada d’infermeria, la psicooncologia, la consulta d’ostomies, el BIOPAT, les cures pal·liatives... són parts d’aquest nou model d’atenció al càncer, ja consolidat, que treu partit de la proximitat entre els seus diferents integrants per esdevenir més eficaç. Alhora, millora la percepció de seguretat i confiança per part del pacient.

A diferència de les empreses, per damunt de qualsevol altra cosa als metges els preocupa la salut de les persones. Per això, des de la creació d’Assistència els avenços de la ciència mèdica i les necessitats dels assegurats són els criteris prioritaris en la implantació dels nous serveis. No es tracta d’un simple eslògan, sinó d’un dels seus principis fundacionals: la raó de ser de l’entitat és vetllar per la salut de les persones.